Lisää digitaalisuutta myyntiin ja markkinointiin - Agri-Kymi

Lisää digitaalisuutta myyntiin ja markkinointiin

Mari Rautiainen on nimitetty Agri-Kymi Oy:n myynti- ja markkinointijohtajaksi. Hän tuo toimintaan entistä enemmän digitaalista osaamista ja uusia palveluita, jotka helpottavat yrityksen omaa, jälleenmyyjien ja ennen kaikkea asiakkaiden toimintaa.

”Kaupan ala muuttuu ja se näkyy meilläkin. Kun asiakkaiden ostokäyttäytyminen elää digitalisaation myötä, se vaikuttaa varsinkin myynnin ja markkinoinnin toimintatapoihin. Myös korona-pandemian aiheuttama tilanne nopeuttaa kehityshankkeita. Muutosten vuoksi haluamme kehittää toimintaamme niin, että me muutumme myös – oikeaan suuntaan”, Mari kertoo.

Marilla on kokemusta ja koulutusta mutta myös visioita ja näkemystä toiminnan uudistamiseen ja kehittämiseen. Hän on tehnyt pitkään töitä myynnin ja markkinoinnin parissa, ja taustalla on taloushallinnon ja markkinoinnin koulutus: ”Yli 20 vuotta on kertynyt erilaisissa kaupan ja talouden tehtävissä niin tuote- kuin palvelubisneksessäkin. Tärkeää niinä vuosina on ollut uudistua ja oppia tekemään asioita uudella tavalla.”

Agri-Kymillä Mari on ollut puolitoista vuotta ja on vastannut taloudesta ja hallinnosta.

”Iso osa työstäni on ollut myynnin tukemista jo tähänkin saakka. Nyt olemme löytäneet hyvän taloushallinnon kumppanin, ja pystyn enemmän panostamaan myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen. Tärkeätä on löytää entistä paremmin toimivat työkalut myyntiin ja asiakaspalveluun. Olemme esimerkiksi avanneet juuri verkkokaupan ja kehitämme koko ajan jälleenmyyjien käytössä olevaa extranettiä”, Mari kertoo. Hän lupaa, että paljon muitakin kehityskohteita ja -ideoita varmasti tulee. Yksi tärkeimmistä tehtävistä tulee olemaan jälleenmyyjäverkoston kehittäminen.

 

Mari Rautiainen

 

Työkokemusta Marilla on myös isoista yrityksistä, esimerkiksi Postista ja Teliasta. ”Isoissa yrityksissä on se hyvä puoli, että niissä kaikki prosessit on yleensä pitkälle mietitty ja toiminnot hiottu. Näistä opeista on kyllä ollut hyötyä myös Agri-Kymin toimintaa kehittäessä. Meidän vahvuus pienempänä yrityksenä tulee kuitenkin ketteryydestä ja joustavuudesta – juuri siitä, että pystymme muokkaamaan omia toimintatapojamme tarvittaessa todella nopeastikin”, Mari kiittää.

”Agri-Kymi on ollut jo pitkään olemassa ja toimittajien kanssa on tehty pitkään yhteistyötä. Emme siis ole enää mikään start-up, joka vasta opettelee asioita. Silti voimme oppia jatkuvasti uutta ja kehittyä. Tärkeää meille on, että panostamme pitkäaikaisiin kumppanuuksiin: asiakkaisiin, jälleenmyyjiin ja toimittajiin.”

Yrittäjäperheessä itsekin kasvanut Mari kehuu perheyrityksen ilmapiiriä: ”Kyllä pienemmässä yrityksessä on aina vähän erilainen henki. Meillä on ihan todella hyvä porukka täällä. Myyjät ovat ammattilaisia – sekä omat että jälleenmyyjät eri puolilla Suomea.”

”Pisimmän työrupeaman olen tehnyt terästukkukaupassa, joten monenmoista konepajaakin on vuosien varrella nähty. Hevosharrastuksen myötä myös heinäntuotanto on tullut tutuksi. Tällä taustalla Agri-Kymin toimintaan ja yrityskulttuuriin oli suhteellisen helppo päästä sisään. Itseasiassa ensimmäinen kesätyöpaikkani oli rautamaatalouskaupan laskutuksessa, joten ehkä ympyrä on nyt sulkeutunut”, Mari naurahtaa.

 


 

Agri-Kymi maahantuo ja myy traktorikäyttöisiä työkoneita ja perävaunuja maatilojen ja koneyrittäjien käyttöön. Laaja valikoimamme koostuu kustannustehokkaista ja kilpailukykyisistä tuotteista. Olemme asiantunteva ja mutkaton suomalainen perheyritys, joka panostaa pitkiin kumppanuuksiin ja asiakkuuksiin.

Lue muita kirjoituksia

Top